2014. május 5., hétfő

május eleje.

hát egy kicsit elmaradtam az írással. de sebaj, hát most beteg vagyok :D rossz egy idegen helyen beteg lenni , mert betegen mindenki szeret   a saját ágyában aludni :D

hát igen , végül eljutottunk Rómába, blabla carral mentünk oda,ami  ugyanaz mint az otthoni telekocsi meg ilyenek, 11 euró volt oda az út,majd amikor oda értünk szerencsétlenségünkre  láttunk egy balesetet és kevesen múlott hogy mi nem lettünk sebesültek, amikor oda értünk még nem volt szállássunk így kétséges volt, meddig maradunk ott. A Marianak mindenképpen maradnia kellett szombatig mert szombat reggel ment a repcsije haza :D majd megprobálkoztunk minden hotelnél amit olcsónak gondoltunk :D
majd az egyiknél találkoztunk egy kínai nővel akivel elkezdtünk alkudni és végül bőven az áron alul kiadott nekünk egy szobát, először egy napra.

Lepakolás után elindultunk várost nézni. Róma valami eszméletlen szép.Tényleg mindenkinek látnia kell egyszer az életében . PÉnteken még nem volt tervünk h miket nézzünk meg, végül megnéztük a Colosseumot, a Forum Romanumot,Angyalvárt, és a Spanyol lépcsőt, mivel spanyolokkal voltam muszáj volt megnézni :d OTT üldögéltünk egy órát, hiszen rengeteg ember volt, és még sört is osztogattak, persze egy 1 euróért:D

Éjjel pedig A Trevi kút következett, persze dobtam a kis érmémet, a többi emberrel együtt, nehogy már ne :D
úGY VOLT H PÉNTEK  este azért megyünk még valahova, megnézzük milyen a római éjszaka, de végül otthon maradtunk.
Szombaton reggel pedig mondtuk a házigazdánknak hogy ha megint kiadja ilyen áron a szobát akkor maradunk még egy éjjelt :D
Végül a szombati napon, meglestük a Vatikánt, persze vagy 2 órát álltunk sorbaa Hugoval de megérte, valami hihetetlen  érzés volt ott lenni.pláne a szentté avatás előtt, rengeteg ember volt bent igaz 15 euró volt a belépő de megérte, persze azt hittem a Sixtusi kápolnára hogy nagyobb, majd rájöttem hogy kápolna miért lenne már nagyobb XDXD de minden tele van arannyal,képekkel, gyönyörű az egész. Kár lett volna kihagyni.
Majd elfelejtettem, azért nagyon durva átvilágitások vannak ám befelé menet, mindent megnéznek, monjduk meg is értem,
szombaton azért még megpróbáltunk bemenni a Szent Péter Bazilikába, ott is persze hatalmas tömeg,,, de valami hihetetlen érzés volt, beléptem és csak bámultam mint egy ovis, persze hátborzongató volt az a rész, amikor a halott pápa  testét fényképezték., azért a svájci gárda tagjait is megleshettünk a kis vicces ruhácskájukba :D nem értem, hogy tudják őket az emberek komolyan venni.
A Vatikán területére hat kapun lehet bejutni 
  • a Harangok árkádja alatt
  • a Bronz kapun, ami az Apostoli Palota hivatalos bejárata
  • a Szent Anna kapun, ami a legforgalmasabb bejárat
  • a Szent Hivatal bejáratán keresztül
  • a Perugino kapun, ami a vasútállomásra vezet
  • a Vatikáni Múzeum bejáratán keresztül
 egy rakat templomot néztünk még meg ezeken  napokon,amik nagyon híresek RÓmába és tele voltak ereklyékkel, 
végül nagy fájdalommal a szívünkbe elérkezett a vasárnap, kezdetben a tvben néztünk a szentté avatást, mert ott jobban láttuk mintélőben , majd elindultunk a SZent Péter térfelé.. a tömeg valami hihetetlen volt, a sok hívő ember, mindenhol emberek voltak, sokan az utcánaludtak, volt aki a mise közbe is aludt még :D
persze láttam azért magyar zászlókat is :)
azért ott voltunk mi is :D

utána még csatangoltunk, majd beültünk enni akkor megint egy balesetet látttunk ami eléggé durva volt, nem is írom le.

Múlthéten nemnagyon csináltam semmit, mert akkor is beteg voltam ,meg egyedül voltam, de a héten belevágunk a lecsóba :D ma jön másik 2 lakótárs :D
de persze ma is beteg vagyok, de most rosszabb mint a héten Xd

ciao

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése